Billboardová kampaň 2.0

Billboardy sú špecifické reklamné médium - Prečítajte si pár tipov ako na to.

Kampaň je kontrolovaná marketingová aktivita, ktorá má nastavené pravidlá a konkrétny reklamný zámer. Reklama nie je vtip na obrázku, ktorý neprinesie v konečnom dôsledku konverziu (nákup, návštevu, hlas, branding, publicitu atď.). Že sa o Vás hovorí, neznamená, že sa o vás hovorí v súvislosti s Vašim produktom/službou. Keď predbiehate výzvou vlastný branding, robíte zadarmo reklamu Vašim konkurentom, ktorých sa Vaša výzva na billboarde taktiež týka.

Billboard musí spĺňať tieto pravidlá:

  • Komunikujte jednu konkrétnu výzvu, ktorá má známy hlas – t.j. cieľovka vie, komu patrí. Inak podporujete ľudí nakúpiť/využiť službu "hocikde" a nie práve u Vás.
  • Ak ste na trhu nový, žiaľ, "make the logo bigger".
  • Platí fotografická podstata - radšej dominanta 1 produktu ako 10 malých produktov vedľa seba.
  • Každý jeden prvok na billboarde, ktorý priamo nepodporuje hlavný message, branding alebo "eye-catching", spomaľuje rýchlosť prenosu informácie a musí z grafiky preč.
  • Hlavný message na billboarde je časť komunikácie, ktorá by niekde mala pokračovať. "Netrepte na billboard všetko, čo robíte". Takto to nefunguje.
  • Billboard nie je telefónny zoznam.
  • Billboard s QR kódom, lebo to vyzerá moderne? Nie.
  • Prebiehajúca kampaň by nemala chýbať na Vašom webe, facebooku, v newsletteri, kamennej predajni atď.
  • Nezaokrúhľujte počet billboardov pri objednávke billboardov. Ak je vhodných, voľných plôch 28, objednajte 28. (za tento bod sa ospravedlňujem billboardovým spoločnostiam:)
  • Tok informácii na billboarde zlaďte tak, aby sa „šmahom“ oka zachytila podstata + bod č. 1 v tomto zozname – napr. 3 sekundovým testom.
  • Nerozprávajte cez billboardy vtipy celému národu. Na to sú zábavné relácie v televízii.
  • Chcete si objednať iba 1-2 billboardy? Odporúčam Vám tak nízky počet radšej využiť ako smerové tabule alebo navádzaciu grafiku niekde pri najbližšej križovatke.
  • Večer je lepšie čitateľný svetlý text na tmavom podklade. Volá sa to neónový efekt. Každý deň podvečer získate o 1-2 hodiny lepšiu viditeľnosť textov.
Decor image