Bounce Rate nad 65%? No a čo!

Bounce Rate je treba hodnotiť v kontexte veci

Širi sa taký fám, že ak na Vašom webe má niektorá podstránka hodnotu Bounce Rate nad 65%, tak je to už zlé a danú "landing page" treba optimalizovať. Prúser. Poďme sa spolu zamyslieť, prečo to môže byť od pravdy vzdialené na míle ďaleko.

Bounce Rate vs % of Exits

Bounce Rate je hodnota, vyjadrená v % a znamená, koľko percent návstevníkov danú podstránku navštívilo a následne opustilo bez toho, aby dali Google Analyticsu vedieť (rozumej, že sa ešte niekam preklikli a pod.), že na danom webe ešte niečo urobili.

Čo na to ale kontext celej veci?

Vaša vstupná stránka môže obsahovať také informácie v kontexte jej zobrazenia, že po jej navštívení je "okamžitý" (pozor. ak ste na jedinej podstránke hoci aj hodinu a nikam nekliknete, Google Analytics nevie, ako dlho ste tam skutočne boli.) odchod úplne prirodzený. Prečo nie, ak som si z webu napr. opísal tel. číslo z hornej lišty webu, alebo jednoducho zistil informáciu, ktorú som v Googli hľadal, a Google ma veľmi správne jedným preklikom presunul priamo na Váš web do sekcie, kde som hľadanú informáciu jednoducho zistil. Za mňa v tomto prípade super. Pre štatistiku bez kontextu čistá katastrofa.

Viete ale, že hodnota Bounce Rate súvisí s hodnotou % of Exits a že metodika, akou Google Analytics pracuje s tým úzko súvisí? Veľmi úzko.

"% of Exits" je oproti Bounce Rate hodnota, v koľkých percentách bola nejaká Vaša sekcia stránky zobrazená ako posledná. T.j. na nej návštevník ukončil svoju púť na Vašom webe.

Napríklad máte podstránku Služby. Na podstránku Služby príde za 1 deň 1 človek. Tento jeden človek z tohto miesta odíde. Udeje sa niečo hrozné. Bounce Rate 100%. % of Exits 100% taktiež. Podľa fámu z internetu, že všetko nad 65% je zlé, ste v podstate na tom tak, že už horšie to byť azda ani nemôže.

Bounce Rate v kontexte

Čo ak ale predávate relatívne jedinečný priemyselný stroj a tejto ponuke ste vytvorili malý propagačný web s technickými údajmi, telefónnym číslom a emailom? O mesiac na to sa Vám ozve človek, ktorý si to po návšteve Vášho webu po pár týždňoch (čo je pri tak zložitom produkte v danom kontexte úplne bežný a prirodzený jav) rozmyslel a chcel by sa s Vami stretnúť a prípadne daný stroj kúpiť. Za mňa web v danom kontexte fungoval perfektne (Wow! Veď tu  pri jednej návšteve 100% hodnotu má teraz konverzný pomer! Čo je úplná pecka!). Podľa poučiek bez kontextu ste úplne mimo. Ak viete, kam som tým mieril, bol tento článok pre Vás prínosom.

Decor image