Marketing je len jeden

Marketing nie sú zďaleka iba spustené reklamy.


Vyčleňovanie marketingu v tejto dobe do termínov ako „online marketing“, „marketing na internete“, „marketing na sociálnych sieťach“, „obsahový marketing“ atď. je v poriadku. V poriadku ale nie je myslieť si, že vybrať si jednu z týchto vecí a považovať ju za "ten náš marketing", je ok. Nie je. Hoci o tom počuť z každej strany čoraz častejšie, nenechajte sa nachytať. Vráťme marketingu hodnotu a vážnosť a poďme si zopakovať skutočné rácio marketingu ako takého.

Váš marketing je len jeden

Mnoho dnešných blogerov, mladých reklamných „stratégov“ a PPC „špecialistov“ zabúda alebo ignoruje skutočné DNA a korene marketingu. Vo vašej firme je marketing Všetko! Nech začnete akokoľvek "onlajnovať", končíte v reálnej fyzickej hlave človeka, ktorý následne na to všetko reaguje svojími realnými fyzickými zmyslami. Aj vôňa v predajni, kvetináč na okne, všetko. Počnúc pozdravením sa v telefóne až po osobné privítanie zákazníka v predajni, predajom a taktiež staraním sa o zákazníka následne. Reťazec týchto pilierov sa zvykne nazývať aj koncept see-think-do-care. Skrátka vyhovieť zákazníkovi v celej jeho „životnosti“ v spojení s Vašou firmou, produktom, službou.

Nech si hocičo "online" objednáte, doma si to "offline" rozbalíte a marketing jednoducho pokračuje. Ako to bolo zabalené? Bolo tam niečo "navyše"? Nejaký darček? Prišlo to načas? Aj doba, ako ste na tovar čakali, je forma marketingu.

Marketing je len jeden, ak ho začneme deliť, nedeje sa nič, iba rôzne nástroje, ktoré ho tvoria, začneme triediť.

Predstavte si televízor. Ak ho začnete rozoberať, môžete jednotlivé súčiastky triediť. Napr. káble zvlášť, plastové krytky zvlášť, kovové časti zvlášť atď. Osobitne ale nemajú tieto súčiastky zmysel. Len spolu tvoria televízor. A To je aj Váš marketing.


Marketing tvorí mnoho vstupov a výstupov (a hlavne prístupov)

Online marketing je teda časť celého marketingu a tvoria ho niektoré online nástroje. Iné nástroje zasa tvoria marketing na sociálnych sieťach, a iné zasa ten vo fyzickom svete – print, kupóny, outdoor reklama, guerilla marketing atď. Ale vždy tu je nad tým všetkým Marketing ako taký. Ten Váš. A zabúdať na jeho ďalšie súčasti je ako mať skvelé auto bez sedadiel.


"Marketing je všetko, čo akokoľvek ovplyvňuje a stimuluje vašich zákazníkov nakúpiť u Vás, nakúpiť u Vás zas a znova, a zároveň vháňa do tohto systému ďalších."


"Efektivita marketingu znamená, s akým úsilím, časom, nákladmi atď. takýchto zákazníkov získavate."


"Reklama je podskupina a je jedným z nástrojov marketingu. Reklama nie je marketing samotný."


Marketing je aj Váš zamestnanec za pultom, prijímací technik, ktorý víta zákazníka, vaša asistentka v telefóne, vaša pohostinnosť, nálada, povaha, tón hlasu, porozumenie, referencie, odporúčania, cena, riešenie reklamácii, sila značky. Všetko, úplne všetko tvorí dojem z Vás a vašej firmy. A všetko, čo tvorí a ovplyvňuje zákazníka nakúpiť, je marketing. Aj „odstránenie zápachu z úst súkromného lekára tým, že si začne umývať zúbky pravidelne a potom viesť svieži rozhovor s pacientami“, je marketing. Nezabudnite. Marketing nie sú zďaleka iba spustené reklamy v AdWords a na Facebooku. Marketing je Váš svet, a ako ho urobíte, takých ľudí v ňom budete alebo nebudete mať. Bodka.

Decor image