Marketing je všade. Vaše produkty nie.

Marketing je medzioborový a zastrešuje oveľa viac ako ste si možno mysleli.


Prečo by Vás môj názor mohol zaujímať? Od roku 2005 sa venujem a špecializujem na marketing menších firiem, jednotlivcov, predajní, e-shopov a to s najrôznejším typom služieb a produktov. Firmy s tak utiahnutým rozpočtom potrebujú výsledky oveľa skôr a majú na to často omnoho menej pokusov. Zlá sezóna môže ich podnikanie zrušiť. Bavíme sa o sumách pár sto eur mesačne. Viac aj na mojom LinkedIn profile.


Dnes som zároveň vedúcim marketingu v štvrtom najväčšom telekomunikačnom operátorovi na Slovensku, pôsobil som v korporátnej spoločnosti ako UX designer, ale i v miestnej firmičke, ktorá sa venovala predaju PC. Mám agentúru Maxi Mark, v ktorej sa starám o klientov veľmi hĺbkovo. Som reklamný grafik a zaujímam sa UX design a užívateľské testovanie, som taktiež platne certifikovaný webový analytik (moja vášeň posledných rokov), certifikovaný člen prestížnej organizácie User Experience Foundation a samozrejme certifikovaný Google Partner. Svoj život som zasvätil marketingu a predajným mechanizmom. Takmer každý deň si pred spaním čítam najnovšie štúdie, hľadám spojítka medzi marketérmi, akými bol David Ogilvy alebo stále žijúci pán Philip Kotler a dnešným "moderným" svetom. Fascinujú ma myšlienky ľudí ako Steve Krug, Susan Weinschenk. Zaujali ma samozrejme zbrane vplyvu od Roberta B. Cialdiniho. Toto nie je teória plná poučiek. Toto sú ľudia, ktorí spísali mnohé štúdie reálnych situácii v reálnych firmách. Zamerali sa na myseľ človeka, rozhodovacie mechanizmy v mozgu, psychologické faktory ovplyvňujúce rozhodovanie pri predaji, emócie, ktoré nie je možné od rozhodovania oddeliť a pracujú sakramentský presne. A poviem Vám, toto otvára možnosti, ktoré nepoznajú hranice. Bavíme sa o marketingu v jeho celom spektre. Bavíme sa o celom vesmíre predaja. Je to veľa hodín môjho voľného času, ktorý venujem popri rodine práve tomuto štúdiu. A neustále pokračujem. Prečo to robím? Lebo ma to fascinuje a poháňa neustále na sebe pracovať.

Chcete špičkový a rýchly kurz marketingu za 1€?


Skočte si do lepšej prevádzky mekáča s go-pro kamerou na hlave, kúpte si jeden cheeseburger za 1 euro a doma si natočený záber pozrite 10x. Dá vám to 100x viac ako akýkoľvek workshop od „senior marketéra“. A viete čo je super? Ušetríte čas, kopu peňazí, uvidíte ozajstný marketing a ešte sa aj najete :). Samozrejme si v natočenom zábere všímajte všetko. A to myslím aj vzadu pobehujúceho človeka, ktorý ma na starosti žemle.

Poviem Vám, nestačím sa diviť, aká vata a obmedzený pohľad na marketing sa facebookom šíri závratnou rýchlosťou. Objavuje sa koleso znova a znova? Už sme tu mali články o tom, že SEO je mŕtve, (ten, kto to povedal, tomu by som nedal vyrobiť ani vizitky), z grafikov sú zrazu UX designéri, ak sa užívateľské testovanie ako ho dnes poznáme začalo už v roku 1980! (a to jeho počiatky siahajú ďaleko do minulosti), tak sa dnes netvárme, že je to nové. Priznajme si, že sme to len hlúpo ignorovali. To je rozdiel. Nové je to možno pre tých, ktorí majú dnes cca 20-25 rokov a hovoria si senior marketéri (sami sa tak nazvali vo vlastných firmách). Ich presvedčenie, že marketingu rozumejú, začalo tým, že pri priemerne spravovaných PPC reklamách pričuchli na chvíľu k webovej analytike a sem tam dávajú na Facebook vtipné príspevky a súťaže. To je ale hrozne málo. Uznajte sami.

Marketing sa vďaka digitálnej dobe začal čoraz častejšie obliekať do pojmov ako „online marketing, digitálny marketing, content marketing, virálny marketing, natívna reklama a mnoho ďalších prívlastkov. Agentúry sa predbiehajú v tom, ktorá je viac online. Potom sa predbiehajú, ktorá je viac komplexná. A tie z tlačiarňami sú radšej ticho. Ak by som si ale neprešiel rôzne formy produktov a prístupov k marketingu, spadol by som do toho istého obmedzeného názoru aj ja.

„Marketing je vesmír predaja, tak sa nebavme o jednom zrnku piesku.“


Môže byť užitočné aj:

Marketing je len jeden


Decor image