Prečo máte web?

Odpoveď na túto otázku je veľmi často podceňovaná

Odpovedzte si na otázku, prečo máte web?

Web by mal mať nastavené a merateľné ciele. Čo v skutočnosti Váš web má "robiť"? Len zriedka je úlohou webu taká aktivita, ktorá by sa nedala zmerať a vyhodnotiť. 

Rôzne ciele majú rôznu hodnotu

  • Určte ciele webu - v Google Analytics máte na výber tieto štyri: Splnený cieľ, ak bol návštevník na webe aspoň X času. Splnený cieľ, ak návštevník zobrazil konkrétnu URL adresu Vášho webu, napr. "thank_you_page.html" po nákupe, odoslaní formulára atď. Splnený cieľ, ak si návštevník na webe prezrel aspoň X podstránok Vášho webu. Splnený cieľ, ak návštevník splní tzv. Udalosť - Event. Táto udalosť môže byť veľmi rôzná a to odomyká možnosť merať na webe skutočne takmer čokoľvek: scrollnutie, kliknutie na rozbaľovacú ponuku, zväčšenie fotky, stiahnutie dokumentu, prehratie videa atď.
  • Zoraďte ciele webu od najhodnotnejších po najmenej hodnotné
  • Priraďte im napr. stupnicou od 1 do 10 hodnotu v Google Analytics (pokiaľ nejde o eshop, kedy by splnenie cieľa malo hodnotu napr. zisku, čo je dynamicky sa meniaca hodnota)
  • Po nazbieraní dostatočného počtu návštev sledujte ako tieto ciele Váš web plní
  • A/B testovanie Vám pomôže optimalizovať web ako taký voči pĺneniu týchto cieľov
  • Ak máte nastavené ciele webu, môžete voči ním optimalizovať a vyhodnocovať kampane, reklamy na facebooku, úspechy rôznych online aktivít atď.
  • Pozor na štatistickú významnosť. Nerobte unáhlené závery z malého počtu dát.
  • Dávajte si akcieschopné plány. Napr. Ak toto zmením a počkám 2 týždne,  zlepší sa konverzný pomer tohto a tohto cieľa?

Pri plnení cieľov webu sa treba pozerať na komplex faktorov a ekosystém Vášho pôsobenia ako celku. T.j. ak je mizerný web, zbytočne budete tlačiť na dovoz nových návštevníkov. Nízky konverzný pomer vám napovie, že je problém nie v dovoze, ale skôr s webom ako takým. Je to o tom, či sa na web pozeráte ako na výkonný mechanizmus, alebo len ako na výkladnú skriňu s obrázkami, ktoré sú medzi sebou prepojené odkazmi. Web, ktorý nefunguje, je pekný úplne zbytočne.

Decor image