Chyby pri tvorbe vernostného programu:
- Ponuka vernostného programu nie je atraktívna pre cieľovú skupinu zákazníkov. Ak máte možnosť ponúknuť iba iný sortiment, stavte na univerzálne veci a praktickosť.
- Vernostný program je príliš prísny a čerpať ho sa javí ako nedosiahnuteľná méta
- Vernostný program je nezrozumiteľný a núti ľudí urobiť priveľa krokov pre jeho využívanie
- Ponuka vernostného programu je slabá a nepresahuje ponuku konkurencie
- Vernostný program má časovo nevhodne nastavenú platnosť
- Vernostný program generuje marketingovú stratu. /nazývam marketingovou stratou rozdiel mezdi možným dosiahnuteľným ziskom a ziskom dosiahnutým v praxi/
- Vernostný program nepodporuje priamo návyk a záujem kupovať sortiment u Vás
Plusy vernostného programu:
- Udržiava súčasných zákazníkov
- Sekundárne láka nových svojou ponukou, aby sa stali vernými
- Budí dojem, že si svojich zákazníkov vážite V konečnom dôsledku posilňuje predaj
- Pôsobí tiež ako reklama formou napr. členských kartičiek, zberateľských alebo klubových brožúr a pod.
- Zbiera údaje o zákazníkoch, ktoré môžu byť neskôr použité na iné marketingové aktivity
Mínusy vernostného programu:
- Agenda okolo vernostného programu zaťažuje časovo i ekonomicky
- Zvyšuje náklady na komunikáciu ponuky vernostného programu