Prečítajte si o relatívne častom probléme niektorých reklamných kampaní. Ide to tzv. „miešanie alebo vynechávanie jednotlivých fáz nákupného cyklu“ a ich násilne tlačenie do jednej a jedinej reklamy. To je zdrojom toho, že Vám reklamy nefungujú a vy neviete, prečo.
Brandové reklamy sa zameriavajú zároveň na ukončenie nákupu a tlačia príliš na konverziu a opačne. Samozrejme, to takto funguje len málo kedy, alebo je to skôr náhoda. Ak Vám to funguje, tlieskam Vám, našli ste skratku a pamätajte, že to nabudúce tak nemusí byť.
Svoje reklamy si „rozsekajte“ na jednotlivé fázy, Vaši klienti si to nemusia vôbec všimnúť. Príde im to prirodzene a prepojené. Mix jednotlivých reklamných kanálov v offline a online prostredí to krásne prepojí.
Pozor. Nejde o časové zdržanie aktivít, kedy najprv robíte iba jedno a neskôr iba to druhé. Pointa je robiť to oddelene, ale nemusí ísť o časové oddelenie. T.j. brandová reklama nech je brandová. Tlačidlo „kúpiť“ v nej vymeňte za tlačidlo „Zistiť viac“. V inom reklamnom vlákne zasa riešte dôvod kúpiť u Vás. Opäť ešte nemusíte tlačiť na pílu. Riešte názor ľudí a tvorte priateľský vzťah. Ak ste v tomto postupe zvládli komunikáciu, môžete v reklamách zameraných už na predaj vytvoriť samotný akt reklamy – Tu už tlačidlo „Kúpiť, Objednať, atď.“ bude na mieste.
Ak Vaše reklamné aktivity budete selektovať na jednotlivé nákupné fázy, ak tieto nákupné fázy nebudete ignorovať, vynechávať alebo ich miešať už v jednom kroku nasilu do seba, budete prekvapený, ako to zrazu môže fungovať. Vďaka marketingovému mixu sa reklamy venované rôznym nákupným fázam prepoja a vy budete môcť povedať, že ste našli vzorec, ktorý Vám funguje. Samozrejme, ten je treba následne optimalizovať a porozumieť mu, prečo funguje. To pomôže neskôr pri iných rozhodovaniach.
Sumár článku stručne: Vďaka dynamike a možnostiam robiť reklamy naozaj na mnohých frontoch v offline i online prostredí, je možné aj v jednom čase, alebo s krátkym oneskorením tvoriť reklamy, ktoré sú zamerané na jednotlivé nákupné fázy bez toho, aby ste to všetko „trepali“ do jedného „facebookového postu“ na raz.
Vhodným mixom vytvoríte dojem, že komunikujete kontinuálne. Keďže emócie ovplyvňujú rozhodovanie, postupujte citlivo. Ani vy si nekúpite produkt od cudzieho človeka, ktorý Vám zaklope na dvere, vyruší Vás pri inej činnosti a povie, že je z firmy, o ktorej ste nikdy nepočuli a ponúkne Vám produkt v jednej ruke a ihneď s platobným terminálom v druhej ruke. Presne tento pocit nevytvárajte ani vy vo svojich reklamách. Nejde o časové zdržanie, ale o poriadok v tom, ako citlivo a prirodzene preniknete do mysle vašich klientov a fanúšikov.