Skočte si do lepšej prevádzky "mekáča" s go-pro kamerou na hlave, kúpte si jeden cheeseburger za 1 euro (jasné, už stojí o niečo viac:) a doma si natočený záber pozrite 10x. Dá vám to 100x viac ako akýkoľvek bullshit konzultant (česť výnimkám).
A viete čo je super? Ušetríte čas, kopu peňazí, uvidíte ozajstný marketing a ešte sa aj najete :). Samozrejme si v natočenom zábere všímajte všetko. Ako to tam vyzerá, ako je personál oblečený, čo je na stenách, čo vidíte a čo nie, aká je tam vôňa, ako je to zabalené, čo Vám obsluhujúci ponúkne navyše, btw. to, ako sa Vás to opýta, je tiež čaro úspechu pravdepodobnosti neodmietnutia, ale o tom inokedy. Všímajte si dokonca aj osobu, ktorá ma na starosti hranolky.
Neobjavujte koleso znova. Už sme tu mali články o tom, že SEO je mŕtve, (ten, kto to povedal, tomu by som nedal vyrobiť ani vizitky), z grafikov sú zrazu UX designéri (niektorí sa proste len premenovali a "design thinking" alebo heuristiky použiteľnosti ešte nestihli pochytiť), ak sa užívateľské testovanie, ako ho dnes poznáme, začalo už v roku 1980! (a to jeho počiatky siahajú ďaleko do minulosti), tak sa dnes netvárme, že je to nové. Priznajme si, že sme to len hlúpo ignorovali.
Marketing sa vďaka digitálnej dobe začal čoraz častejšie obliekať do pojmov ako „online marketing, digitálny marketing, content marketing, virálny marketing, natívna reklama a mnoho ďalších prívlastkov. Agentúry sa predbiehajú v tom, ktorá je viac online. Potom sa predbiehajú, ktorá je viac komplexná. A tie s tlačiarňami sú radšej ticho. Ak by som si ale neprešiel rôzne formy produktov a prístupov k marketingu, spadol by som do toho istého obmedzeného názoru aj ja. Bol som k tomu naozaj blízko.
„Marketing je vesmír predaja, tak sa nebavme o jednom zrnku piesku.“ Úspech je v mixe aktivít a ak sa aktivity neprepoja do synergických celkov, je predpoklad, že budete úplne mimo reality. Ak emócie ovplyvňujú rozhodovanie (preukázané mnohými štúdiami), prečo sa zameriavať iba na online marketing?